Ważny jest również Spam Score, który również powinien być możliwie jak najniższy. O ile nie zadbamy o te wskaźniki, to być może pozyskany link z danej strony tak w rzeczywistości bardziej nam zaszkodzi, niż pomoże. Po prostu wskaźnik jakości i siły takiego linku nie będzie przydatny dla naszej witryny internetowej. Dlatego też pozyskiwanie linków umiejscowionych na zewnątrz powinno odbywać się w ściśle zaplanowany sposób. W szczególności wówczas, gdy strona jest świeża a domena ma nieznaczny staż. Takie strony są dosyć wyczulone na pozycjonowanie strony i wszelkie ruchy powinny być prowadzone w sposób ostrożny i przemyślany. W przeciwnym razie roboty Google mogą wyczuć całą sytuację i zwyczajnie nie indeksować nowych artykułów ani linków zewnętrznych. Strony, na której umieszczamy tzw. anchory powinny być dopasowane pod względem branży i umieszczanych treści. Znacząca jest też różnorodność linków, ażeby wszystko wyglądało w jak najbardziej profesjonalny sposób. Oczywiście pełną moc linków umieszczonych na zewnątrz otrzymamy także dopiero wtedy, gdy na naszej stronie przeprowadzona została kompleksowa optymalizacja sklepu internetowego. Mowa tutaj o dodaniu wszystkich opisów towarów, meta description, czy także o kompresji obrazków. Ważnym składnikiem mogą być równi eż artykuły na blogu a także linkowanie wewnątrz strony internetowej, ponieważ roboty Google też biorą te aspekty pod uwagę.
Warto zobaczyć: seo optymalizacja